V času pandemije vedno več organizacij svojim zaposlenim omogoča delo od doma. Pozitivni učinki se kažejo v povečani motivaciji zaposlenih in njihovi pripravljenosti na sodelovanje. Hkrati pa delo od doma prihrani stroške delodajalcem in z zmanjšanimi emisijami ugodno vpliva na okolje.
Delo z domače pisarne zahteva dobro organiziranost. Ko imamo kakšen slabši dan se nam zgodi, da nam osredotočenost z dela kaj hitro pade. V izogib skritim pastem si preberite
10 Optiprintovih nasvetov za učinkovito delo od doma.
1. Jutranja rutina – nepogrešljiv začetek v nov dan.
Ljudje potrebujemo občutek stabilnosti in organiziranosti. Še posebno, ko delamo od doma. Tega zagotovimo z vzpostavitvijo dnevne rutine. Vstajanje ob isti uri, izvedba jutranjih aktivnosti, prehranjevanje, jutranji ritual pitja kave ali čaja ter psihična priprava na delo. Pomembno je, da si že zjutraj ustvarimo okvir delovnega dne. Medtem se skušamo kar se da vživeti v proces, kot da bi se odpravljali v službo. Denimo, oblečemo se v poslovna oblačila in uredimo približno tako, kot bi se uredili za odhod v službo.
2. Priprava delovnega okolja – domača pisarna
V kolikor je mogoče, domačo pisarno ločimo od ostalih prostorov. Izberemo prostor, ki bo primerno osvetljen in bo spodbujal koncentracijo. Uporabimo pisarniški stol in pisalno mizo, ki bosta namenjena zgolj delu. Pomembno je, da delovni kotiček ustvarimo na način, da ga bo naša podzavest povezovala z delom. V domačo pisarno namestimo omarico za shranjevanje dokumentacije ter nanjo postavimo pisarniški tiskalnik.
Ob zaključku delovnika izbrano mesto zapustimo, kot da bi odšli iz službe.
3. Načrt delovnege dne – vsakodnevna struktura
Urnik dela v službi je običajno razdelan, zato je pomembno, da se delo od doma ne raztegne skozi ves dan. Če se le da, najpomembnejše zadolžitve opravimo najprej. Sestavimo prioritetno strukturo zadolžitev in jim pripišemo okviren čas izvedbe. Sestavimo urnik, dopolnimo koledar in določimo termine za dnevne sestanke. V urnik vključimo tudi krajše odmore ter odmor za malico. Branje in odgovarjanje na elektronsko pošto naj bo določeno z omejenim časovnim oknom. Cilj je je doseči visoko osredotočenost in produktivnosti ter delo umestiti v osemurni delovnik.
4. Moteči dejavniki – nevarnost, ki jo je potrebno čim bolj omejiti
V kolikor je doma več ljudi, postavimo meje in jih upoštevamo. Z ostalimi ljudmi komuniciramo okvir delovnega dne. Če je mogoče, naj nas znotraj delovnika ostali družinski člani ne motijo. Pozorni smo tudi na uporabo pametnega telefona in omejimo uporabo socialnih omrežij. Zasebno elektronsko pošto odpremo čim redkeje. V času delovnika se izogibamo tudi nenehnemu spremljanju aktualnih dogodkov preko spletnih portalov in novic.
5. Osredotočenost – le ena zadolžitev ob istem času
Večopravilnost (ang. multitasking) je postavila nov trend v hitrem življenjskem tempu. Vendar rezultati raziskav kažejo pomanjkanje produktivnosti, ko skušamo opraviti več nalog hkrati. Zato je pomembno, da se osredotočimo zgolj na eno nalogo in jo kvalitetno dokončamo v zastavljenem času. Gre za dinamiko izpolnjenosti saj zaključujemo naloge. Daje občutek stabilnosti ter vzbudi notranjo motivacijo za uspešno zaključevanje ostalih zadolžitev.